Electrolux utökar samarbete med Cornerstone OnDemand för att möta globala talent management-behov
DEMO

Electrolux utökar samarbete med Cornerstone OnDemand för att möta globala talent management-behov

STOCKHOLM – 18 oktober 2016 – Cornerstone OnDemand (NASDAQ: CSOD) berättar idag att Electrolux, ledande global tillverkare av vitvaror, utökar sin användning av Cornerstones molnbaserade programvara för talent management för att göra det enklare att uppfylla företagets affärsmål.

Electrolux, som använt Cornerstone Recruiting i över ett år, kommer nu utöka användandet, och därmed nyttja kapaciteten i Cornerstones hela talent managementsvit. Bland annat implementeras lösningar för utbildning och kompetensutveckling, performance management, successionsplanering och belöningssystem. Man kommer även använda Cornerstone Link, företagets nyligen lanserade lösning för enhetlig hantering av personalinformation.

Electrolux, med huvudkontor i Stockholm, är en ledande global leverantör av vitvaror. Företaget säljer årligen cirka 60 miljoner produkter på över 150 marknader. Koncernen har ett tydligt fokus på kontinuerlig produktinnovation och satsar nu lika målmedvetet på innovation inom talent managementområdet.

Global anpassning på Electrolux

En framgångsrik implementering av Cornerstone Recruiting, följs nu av nästa steg, där Electrolux, region för region planerar införa Cornerstones talent management-lösningar för alla tillsvidareanställda. Förbättringar av de existerande talent managementinitiativen kommer att inkludera:

·         Samlad personaldata på global nivå. Med Cornerstone Link får Electrolux ett globalt register över all personaldata och därmed bättre insyn i organisationen, vilket gör det enklare att fatta väl underbyggda affärsbeslut.

·         Förbättrad utbildning och kompetensutveckling. Med Cornerstone Learning, får Electrolux medarbetare tillgång till viktiga allmänna kurser och kan även delta i personligt utvalda utbildningar.

·         Effektivare belöningssystem. Cornerstone Compensation ger linjecheferna en intuitiv årlig utvärderingsprocess för lönesättning, vilket förenklar Electrolux prestationsbaserade belöningssystem.

·         Konsekvent och samlad bild av prestation.  Cornerstone Performance och Cornerstone Succession fungerar som stöd vid genomförande av verksamhetsstrategin genom tydlig koppling till mål, kontinuerlig återkoppling och utvecklingsplaner i linje med framtida organisationsbehov.